
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Υποχρεωτικό κατεύθυνσης |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν οι φοιτητές τις βασικές μεθόδους λήψης στρατηγικών επιχειρηματικών αποφάσεων, χρησιμοποιώντας βασικά εργαλεία μικροοικονομικής, βιομηχανικής οργάνωσης, οικονομικής των επιχειρήσεων, εξωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, επιχειρησιακής εσωτερικής οργάνωσης και στρατηγικής διοίκησης. Το μάθημα επιδιώκει την ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων, αναλυτικής σκέψης και γνώσης από τους φοιτητές για τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις συμπεριφέρονται και ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες συνθήκες στον πραγματικό κόσμο για την επιβίωση, την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την ανάπτυξή τους. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να εξηγούν, να γενικεύουν και να αποσυνθέτουν τη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων και να προβλέπουν τα στρατηγικά διλήμματα με τα οποία μπορεί να έλθουν αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις στο πλαίσιο ενός δυναμικού ανταγωνισμού. |
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο πτυχιούχος γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, παραγωγής νέων ερευνητικών ιδεών, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ . |
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με τη χρήση Μελετών Περίπτωσης για την αξιολόγηση των φοιτητών. Η βαθμολογία των φοιτητών προκύπτει 70% από την επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση και 30% από την εργασία τους που αφορά την παρουσίαση ενός άρθρου δημοσιευμένου σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό ή από τη συμμετοχή τους στην ενδιάμεση εξέταση προόδου ή από τη συμμετοχή τους και στην εργασία και στην πρόοδο με τον μέσο όρο των επιδόσεων σε εργασία και πρόοδο να αποτελεί το 30% του τελικού βαθμού. |
Ως βασικά εγχειρίδια για το μάθημα έχουν προταθεί τα κάτωθι βιβλία: - «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ», 1η Έκδοση, Frank t. Rothaermel, 2017, Εκδόσεις Rosili. - «Βασικές Αρχές Στρατηγικής των Επιχειρήσεων», 2η έκδοση, Johnson, Scholes, Whittinghton, Regner & Angwin, 2016, Εκδόσεις Κριτική. Εκτός των παραπάνω εγχειριδίων οι φοιτητές μπορούν να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους από συναφή διεθνούς εμβέλειας επιστημονικά περιοδικά όπως Strategic Management Journal, Journal of Economics and Management Strategy, Strategic Entrepreneurship Journal, Journal of Business Strategy, Small Business Economics, Managerial and Decision Economics. |